حمل و نقل و باربری

باربری‌ها و خدمات آن‌ها

باربری‌ها یکی از ارگان‌های اصلی صنعت حمل و نقل هستند. در اینجا قصد داریم شما را با شیوه‌های گوناگون ارائه خدمات در باربری‌ها آشنا کنیم. امروزه کارکرد و وظایف باربری‌ها، مانند گذشته نیست و در تعریف وظایف مهم یک باربری، علاوه بر وظیفه حمل و جابه‌جایی بار در سطح شهر یا خارج از آن، میزان کیفیت خدمات ارائه شده نیز، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. در این زمینه فاکتورهای بسیار مهمی وجود دارند که نمایانگر میزان حرفه‌ای بودن یک باربری در حیطه کاری خودش است، که در ادامه به توضیح آن‌ها می‌پردازیم

فاکتورهای تاثیرگذار در میزان حرفه‌ای بودن باربری‌ها

  • کیفیت بالای ارائه خدمات و حفظ آن در تمامی مراحل حمل بار
  • ارائه خدمات متنوع مانند: بسسته‌بندی صحیح و اصولی وسایل، ارائه بیمه‌نامه باربری، حمل بار به تمامی نقاط کشور حتی نقاط دورافتاده و حمل انواع گوناگون بار.
  • تضمین امنیت بارها
  • استفاده از تکنولوژی و روش‌های به‌روز جهت حمل کالاها.
  • افزایش سرعت روند بارگیری و تحویل کالا در کنار حفظ کیفیت.
  • قابل اطمینان بودن در چشم مشتریان
  • توجه به خواسته‌ها و هزینه‌های مدنظر مشتریان در روند ارائه خدمات به آن‌ها
  • ارائه مشاوره تخصصی جهت انجام امور مرتبط با اسباب‌کشی
  • ارائه انواع خدمات با وسایل نقلیه متناسب با نیازهای هر منطقه و کالا.
  • برخورداری از پرسنل مجرب و حرفه‌ای در زمینه‌های گوناگون بارگیری، بسته‌بندی، حمل تا مقصد و تخلیه بار.

همانگونه که پیش از این نیز گفتیم، شرکت‌های باربری نقش بسیار مهمی در صنعت حمل و نقل کشور ایفا می‌کنند. اغلب کسب و کارها، فارغ از کوچک یا بزرگ بودنشان، جهت جابه‌جایی یا ارسال اقلام تولیدی یا خریداری شده مرتبط با کارشان، به خدمات حمل و نقل نیاز دارند. به همین علت باربری‌های زیادی در سراسر کشور به‌وجود آمده‌اند و بین آن‌ها رقابت شدیدی در بازار وجود دارد. به همین علت تنوع در ارائه خدمات برای این شرکت‌ها بسیار مهم است. در ادامه به بررسی چند مورد از بهترین خدماتی که یک باربری می‌تواند ارائه کند، می‌پردازیم.

خدمات ارائه شده توسط شرکت‌های باربری

ارائه خدمات اسباب‌کشی

یکی از مهم‌ترین و پراستفاده‌ترین خدماتی که یک شرکت باربری می‌تواند ارائه کند، خدمات مرتبط به حمل اثاثیه منزل است. در این زمینه استفاده از افراد حرفه‌ای کمک شایانی به کاهش آسیب‌های احتمالی وسایل می‌کند. همچنین معمولا حمل وسایل بزرگ و سنگین مثل یخچال، اصول خاص خودش را دارد و بهتر است توسط افراد باتجربه جابه‌جا شود. یکی دیگر از موارد حائز اهمیت در حمل وسایل منزل، انتخاب وسیله نقلیه متناسب با حجم وسایل است. معمولا کف ماشین مورد نظر را با پتو و موکت می‌پوشانند و کارگران حرفه‌ای با دقت و به صورت اصولی، وسایل را در آن می‌چینند.

اجاره کانتینر

برخی از کسب و کارها یا اشخاص ممکن است نیازمند فضایی جهت نگهداری وسایل و کالاهای خود باشند. اگر شرکت باربری بتواند با اجاره‌دادن کانتینر به این شرکت‌ها، فضای مورد نظرشان را تامین کند، می‌تواند مشتریان بسیار زیادی پیدا کند. البته لازم به ذکر است که تامین امنیت کانتینر جهت جلوگیری از وارد شدن خسارت به کالاهای انبار شده در آن، بر عهده شرکت باربری می‌باشد.

ارائه خدمات بسته‌بندی محصولات

بسته‌بندی اصولی وسایل و کالاهای متفاوت با توجه به حجم و جنس آن‌ها نیز، مورد بسیار مهمی است. اگر یک باربری بتواند پیشنهادات مناسبی در رابطه با بسته‌بندی وسایل ارائه دهد، شانس بیشتری برای جذب مشتری در بازار دارد.

چیدمان وسایل پس از حمل و تحویل

اگر در کنار دو مورد قبل، شرکت باربری بتواند در زمینه نظافت محل مورد نظر و چیدمان وسایل در آن نیز، خدمات و پیشنهادات مناسبی ارائه دهد؛ مشتریان می‌توانند با آسودگی تمامی مراحل اسباب‌کشی و حمل وسایل مدنظرشان را، به شرکت بسپارند.

داشتن مهارت در حمل بارهای سنگین

حمل بارهای خیلی سنگین، صرفا مختص جابه‌جایی وسایل منزل نیست و کسب و کارهای بسیاری به خدمات حرفه‌ای در این زمینه نیاز دارند.

ارائه خدمات درون شهری و برون شهری

ارائه خدمات در مسیرهای متفاوت و فواصل مکانی دور یا نزدیک نیز، برای یک شرکت باربری دارای مزایای بسیار زیادی است.

انجام خدمات فنی

کمک پرسنل باربری در زمینه نصب و سرویس وسایل برقی مثل یخچال، ماشین لباسشویی و سایر، می‌تواند یک عامل خیلی مهم در زمینه جذب مشتری باشد.

عواملی که در بالا توضیح دادیم، می‌توانند شانس یک شرکت باربری را برای جذب مشتری بیشتر کنند. البته باید توجه کنید که هزینه تعیین شده جهت باربری دارای نرخ مصوبی است که معمولا توسط اتحادیه باربری اعلام می‌شود و شرکت‌های باربری نیز موظف هستند بر همان اساس عمل کنند. البته برای محاسبه هزینه جابه‌جایی کالاها نیز، فاکتورهای گوناگونی وجود دارد.

در این مقاله درباره خدماتی که باربری‌ها ارائه می‌دهند صحبت کردیم و از فاکتورهای گوناگونی گفتیم که می‌تواند بر میزان کیفیت کار آن‌ها اثر بگذارد.

امیدواریم مطالعه این مقاله به شما کمک کرده باشد. 

منبع: https://terabar.ir